AUSFAHRT


SELAM,
Yabancı dil bilmeden yurt dışı gezisi yapmak zordur.
Bir çok kişinin İngilizcesinin
"anlıyorum ama konuşamıyorum" düzeyinde olduğunu düşünürsek
yanında dil bilen birisinin olması şarttır.

Hadi diyelim ki anlayıp biraz da konuşuyorsunuz,
benim gibi hep anadili İngilizce olmayan 
ülkelere gitmişseniz ne olacak?

Bir şekide çaresini buluyorsunuz tabii.

Ausfahrt'ın hikayesine gelince...

Frankfurt'ta uçaktan indim.
Almanca da bambaşka bir dil.
Tabelalara bakıp birşeye benzetmeye çalışıyorsun olmuyor.
Neyse insanların peşine takılıp çıktım.
Çıkışta orada bulunan bir arkadaşım beni karşıladı.

Arabayla Kaiserlautern'e doğru yola çıktık.
Yolda ara ara "Ausfahrt"
 tabelası görüyorum.

"Bu ne demek?" diye sorunca arkadaş
bir anısını paylaştı.

Yine böyle Türkiye'den gelen arkadaşını karşılamış.

O da benim gibi sormuş.

Bizim arkadaş ta 'Almanya'da bir şehir' diye yanıtlamış,

Saatlerce yol gitmişler.
Adam şaşkın, şöyle demiş;
"Ya bu Ausfahrt denen yer ne büyükmüş,
o kadar yol gittik,
şehire her yerden giriş var."

Kahkaha kopmuş.
Ben de anlamını öğrenince epey güldüm.

Ausfahrt çıkış anlamına geliyormuş çünkü.

Neyse efendim bilmemek ayıp değil.
Hem tecrübe kazanmadığın geziye gezi mi denir :)

SEVGİYLE KALIN.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...